Vanliga frågor

Har ni en fysisk butik som jag kan komma och handla i?
Vi har inte någon fysisk butik. Det är bland annat tack vare det som vi kan hålla priset nere på våra kvalitetsprodukter. Du kan dock komma och hämta ditt beställda paket hos oss. För att göra det behöver du lägga en order via vår hemsida och välja alternativet "egen upphämtning" i kassan.  Du får då ett mail när ditt paket finns att hämta. Detta sker vanligtvis dagen efter.

Vi finns på Västberga Allé 5 (ingången bredvid PostNords kontor), ta hissen till vånning 3. Via kommunalt når du oss lättast genom att åka tunnelbana till Midsommarkransen. Vi finns på plats på vardagar mellan kl 8.30 och 17, förutom på fredagar då vi stänger kl 15. 

Får jag bättre pris om jag köper större volym?
För att underlätta för våra kunder att jämföra oss så har vi många olika volymer på vår hemsida, där priset går ner ju större volym man köper. Detta gäller både råvaror och förpackningar. Om du är intresserade av större volym än vad som finns på hemsidan så lämnar vi gärna pris på det. Vi försöker att alltid hålla marknadens lägst pris. Om du hittar motsvarande vara till ett lägre pris någon annanstans så säg gärna till oss så ser vi om vi kan matcha det.

Hur är produkterna paketerade?
Alla våra oljor levereras i bruna glasflaskor (förutom vid köpa av 5 liter då oljan levereras i dunk). De vegetabiliska fetterna är paketerade i mörkbruna glasburkar i storlekarna upp till 450 g. 1 kg fett levereras i vita PE-burkar. Eteriska oljorna säljs i mörkbruna glasflaskor, så kallade pipettflaskor. De är förslutna med svarta kapsyler med droppinsats vilket underlättar dosering. 

Hur skickas era paket?
Vi använder oss av PostNord för att skicka paket, för att de har flest utlämningsställen i Sverige. Du får ett sms när ditt paket finns att hämta. Detta görs på närmaste utlämningsställe genom att uppge sändningsnumret som du fick i smset och visa legitimation. Ombud behöver även visa upp mottagarens legitimation. Pall skickar vi med DHL. 

Jag har lagt en order och vill ändra den. Går det?
Maila eller ring oss direkt och berätta om den ändring du önskar göra. Om vi inte har hunnit skicka ditt paket så går ändringen att göra.