Priser och betalning

Privatperson - Svea Checkout (Swish, faktura*, delbetalning, konto, kortbetalning, bankbetalning via Trustly) 
Företagskund - Svea Checkout (se nedan för företagsfaktura)

*Om Svea godkänner detta för dig

Frakt:
Till utlämningsställe inom Sverige
49 kr - order under 500 kr
0 kr - order över 500 kr (om paketet inte väger över 20 kg eller är skrymmande)

Hemleverans/företagspaket
195 kr / 245 kr

Vikttillägg/skrymmande paket
245 kr - 20-99 kg
625 kr - 100-199 kg
1095 kr - 200 kg och över, eller vid helpall. 
(lägg önskad vara i varukorgen, så ser du i kassan vad fraktkostnaden blir)

Danmark - 115,38 DKK
Finland - € 14,29
Norge - 377 NOK upp till 5 kg
Norge - 758 NOK över 5 kg

Åland - € 14,29

Vi tar inte någon pallavgift.

Företagsfaktura

Följande gäller för kunder som handlar i egenskap av företag och väljer betalning via faktura ("företagsfaktura").

Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.

Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum (eller det datum som framgår av fakturan). Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2 % per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.

Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 ("Svea Bank"). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08-514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 30 dagar. I ditt meddelande till oss behöver det framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan.

När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/företagsuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Du väljer även vid köp om du önskar kundutskick från oss. Du kan alltid avsäga dig intresset av dessa framöver och vi säljer inte vidare dina uppgifter till tredje part. 

Returer

Returer sker på din egen bekostnad. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du står själv för returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. 

Var noga med att hämta ut ditt paket inom 7 dagar. Outlösta paket debiteras med 200 kr. 

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.